Hold beskrivelse

Hatha yoga:
Der undervises i en blid udgave af den klassiske yoga-form ”Hatha yoga”, hvor vi arbejder med hele kroppen. I alle undervisningstimer vil vi udnytte åndedrættet bedre, mens vi med udgangspunkt i øvelser arbejder med styrke, stabilitet, balance og smidighed samt afslapning i en eller anden form. Vi skal give slip på unødvendige spændinger og opbygge et stærkt fundament både fysisk og mentalt. Der bliver lagt vægt på at lytte til kroppen, mærke efter og udforske, opmærksomhed på nuet, åndedræt og fysiske stillinger.

Vi starter altid yogaklassen med, at du guides til at lande på din yogamåtte, opmærksomhed på hele kroppen, åndedrætsøvelser, opvarmning, yin stillinger og altid afsluttende afspænding - 60 min med fuld opmærksomhed på dig selv – egenomsorg.

 

Yin Yoga:
I yin yoga arbejder vi med fascia, som er en del af bindevævet. Fascia er som et edderkoppespind, der holder hele din krop sammen. Fascia er et stærkt og elastisk materiale, der består af 70% væske. Det giver kroppen form og holder sammen på andre væv og organer, og ligger omkring muskler, ledbånd, sener, organer, nerver og hjernen og rygmarven og hænger sammen fra top til tå.

Yin er en stille, meditativ praksis og en træning i nærvær og tålmodighed.

Du vil blive guidet gennem en række dybe stræk med en intention om at give slip på så meget muskelaktivitet som muligt og i stedet arbejde med at strække bindevævet, leddene og løsne blokeringer i kroppens energibaner og afbalancere nervesystemet.
Yinøvelserne består typisk af liggende afspændende stræk i 3 – 6 minutter, der giver mere bevægelighed og smidighed til dit bindevæv.

Denne yoga form kombineret med mindfulness giver en dybere afslapning og mindre stress og derved opnås en større indre balance.

Vi starter altid yogaklassen med, at du guides til at lande på din yogamåtte, opmærksomhed på hele kroppen, åndedrætsøvelser, opvarmning, yin stillinger og altid afsluttende afspænding - 75 min med fuld opmærksomhed på dig selv – egenomsorg.

 

Restorativ yoga:
Restorativ yoga Restorativ kan oversættes til: Genopbyggende, fornyende, oplivende, styrkende.

En yogaform der indbyder til selvomsorg og fordybelse. Her skal du ikke præstere, men give dig selv lov til at modtage, finde ro og hvile.

Restorativ yoga er en blid yogaform, hvor der er særlig fokus på, at skabe balance i dit nervesystem - særlig velegnet til at give krop og sind en pause.

For at hjælpe nervesystemet er der fokus på tid og give kroppen optimal støtte - vi anvender bløde og støttende yoga tilbehør som pøller, tæpper, blokke og øjenpuder, der skal hjælpe din krop til at slappe endnu bedre af.

Restorativ yoga har til formål, at få kroppen og nevesystemet til t slappe af - forskellen på restorativ yoga og søvn er at i restorativ yoga er din krp afslappet, men dit sind er vågent.

Vi starter altid yogaklassen med, at du guides til at lande på din yogamåtte, opmærksomhed på hele kroppen, åndedrætsøvelser, opvarmning, restorative stillinger med fokus på mindfulness og afspænding - 75 min med fuld opmærksomhed på dig selv – egenomsorg.

Hvem kan deltage:

Alle fra 14 år og op, der har lyst at arbejde med sig selv – både kvinder og mænd! Der er deltagerbegrænsning på holdet (8 personer).

Pga af COVID-19 retningslinjer, skal du selv medbring yogamåtte, tæppe og evt. en lille pude.
Husk vand og evt. trøje/strømper.

Er du forhindret i at deltage i en time, har du mulighed for at deltage på et af de andre hold - husk at spørge inden, om der er plads på holdet.


Slap af og genoplad psyken......Lad os for en tid rejse sammen.

NAMASTE

Kontakt mig på tlf 51226866 eller på mail info@annemetteszone.dk

Annemette